L'escola

Neix el 2021 amb l’objectiu de fer front a l’onada reaccionària oferint recursos i formacions a la societat civil organitzada dels Països Catalans. El discurs de l’odi creix a casa nostra, però també ho fan les iniciatives que dibuixen horitzons alternatius i fan possible un contrapoder ciutadà.

L’Escola obre línies d’actuació i pensament per abordar els debats claus del futur democràtic del país, on les generacions més joves juguen un paper fonamental.

Volem construir un coneixement útil que reforci i activi xarxes i comunitats a tot el territori.

Avui, més que mai, calen iniciatives compromeses en generar imaginaris col·lectius esperançadors. Aquest és el repte que entomem, i el nostre homenatge i compromís amb Guillem.

Línies Temàtiques

Desafecció política i extrema dreta

Vivim en un context de crisi social i política on creix el desinterès cap a les institucions democràtiques. S'allunya l'esperança mentre creix l'odi i l'extrema dreta. Necessitem estudiar aquest fenomen i totes les seves causes: el malestar i el baix interès polític, l'auge de l'extrema dreta i el discurs de l'odi, el racisme i les actituds antidemocràtiques o la reacció patriarcal, entre d'altres.

Identitat, llengua i cultura

La realitat és multiracial i diversa. Parlar de construcció nacional avui és repensar la catalanitat construint un subjecte col·lectiu comú, plural i emancipador. La manca de sobirania en un món globalitzat presenta un repte per partida doble: preservar una llengua, cultura i identitat nacional sense deixar ningú enrere.

Futurs possibles

El món que habitem està immers en diverses crisis que posen en escac el nostre futur. Desigualtat creixent, vulneració dels drets civils, erosió de la democràcia, aniquilació cultural. Quan parlem de present i imaginem el futur, la tendència és pensar en el desastre. Cal que dediquem espais i temps a cultivar alternatives que ens permetin fugir de la distopia i evitar la resignació.

Àmbits d'acció

Recerca

Recerca

Generem anàlisis, publicacions i propostes socials innovadores amb l’objectiu de reforçar el vincle entre acció i reflexió. Volem generar un pensament analític i propositiu.

Contribuïm a l’empoderament de la societat civil organitzada, en especial del moviment juvenil dels Països Catalans, per enfortir l’acció antifeixista. Oferim formacions, debats i eines obertes, gratuïtes i a demanda per a l’activisme.

Divulgació

Divulgació

Impulsem la relació entre formació, reflexió, acció, però també innovació social. Volem transferir el coneixement generat en els espais pedagògics, així com generar nou contingut que ens permeti analitzar, entendre i respondre a fets d’actualitat.

Enfortiment juvenil

Enfortiment juvenil

Donem suport al moviment juvenil, aquest és el nostre homenatge al llegat de Guillem. Col·laborem amb més de divuit entitats juvenils d’arreu dels Països Catalans.