Prepara't amb nosaltres

Formació

Oferim una programació d’activitats en diferents formats arreu dels Països Catalans, en universitats públiques, a mida! Busca quina és la teva manera de formar-te amb nosaltres.

## Formació

Filtres:

Alt Penedès | Internet i el negoci de l'odi

La irrupció de les xarxes socials ha modificat les lògiques democràtiques i les estratègies de persuasió ideològica. Plataformes com Twitter, Instagram, TikTok o Twitch s’han convertit en una de les eines més importants de flux d’informació i socialització política. Fa temps que els moviments socials lliuren la batalla cultural en aquest espai de creació d’opinió pública, visibilitzant cada cop més veus i discursos fins ara silenciats, però el gegant al qual s’enfronten també s’ha fet cada cop més fort. Per què l’extrema dreta triomfa a internet? Què s’amaga rere l’èxit del discurs de l’odi? Podem trencar amb les narratives populistes? * Analitzarem la reproducció dels discursos d’odi i la lògica dels algoritmes de les xarxes socials. * Identificarem tècniques comunicatives per respondre a l’auge de l’extrema dreta a internet.

Alt Penedès | L'onada reaccionària és antifeminista

La lluita dels moviments feministes ha generat un consens social sobre la necessitat d’implementar la perspectiva feminista en un qualsevol estat democràtic. En contraposició, els partits polítics i think tanks feixistes utilitzen el relat antifeminista per promoure un moviment contracultural que està calant, principalment, entre els homes joves. Quins interessos s’amaguen rere aquests discursos? Com hi han respost els moviments feministes? Quines eines tenen els moviments socials per contrarestar-los? * Analitzarem l’estratègia homonacionalista i antifeminista de l’extrema dreta. * Debatrem estratègies dels moviments feministes i altres moviments socials per fer front als discursos d’odi.

Conca de Barberà | Tothom hauria de ser antifeixista

Els Països Catalans comptem amb una llarga tradició de lluita antifeixista. Tot i això, l’extrema dreta ha crescut en els últims anys i ha activat noves estratègies que ens han fet saltar les alarmes. L’antifeixisme necessita fer un front comú i cercar noves aliances per tal de defensar els consensos democràtics bàsics que garanteixen la convivència en la diversitat. Com podem fomentar un antifeixisme transversal que abraci tots els àmbits de la societat civil? De quina manera aturem els discursos d’odi? Quin paper pot tenir l'educació, l’associacionisme, la cultura, la comunicació, el lleure o l’esport per fer front a l’extrema dreta? * Analitzarem i conèixer respostes antifeixistes per a fer front a l’extrema dreta i al discurs d’odi. * Desenvoluparem eines d’acció antifeixista i de creació d’iniciatives comunitàries amb capacitat d’incidir i fer front als discursos d’odi.

Conca de Barberà | Odiar la diferència

Un 39% de la població considera que hi ha massa immigració a Catalunya i 1 de cada 4 joves a Catalunya es considera obertament racista. L’extrema dreta instrumentalitza la llibertat d’expressió per justificar els seu discurs racista i bombardejar la societat civil amb missatges d’odi. Per capgirar aquest context és crucial conscienciar en la diversitat i evitar la segregació i fragmentació dels espais compartits i comunitaris. Quins són els principals col·lectius afectats pel discurs d'odi? Com podem visibilitzar i combatre els discursos racistes al nostre entorn? Quines mesures o estratègies de prevenció tenim? * Analitzarem l’estratègia discursiva de l’extrema dreta per justificar els seus posicionaments racistes i nacional-populistes. * Desenvoluparem eines i estratègies comunitàries per fer front als discursos racistes.

Alt Penedès | Odiar la diferència

recursos

L'Escola ofereix una formació competencial dirigida a generar espais de reflexió, però també eines pràctiques que permetin incidir en les nostres realitats. Descobreix els nous recursos!

Subscriu-te al butlletí

Inscriu-te a la nostra newsletter gratuïta per estar al dia de les noves formacions i publicacions de l’Escola!

Correu electrònic *

TwitterInstagram