Prepara't amb nosaltres

Oferim una programació d’activitats en diferents formats arreu dels Països Catalans, en universitats públiques, a mida! Busca quina és la teva manera de formar-te amb nosaltres.

## Formació

Filtres:

Telemàtic
Converses

Xerrada

Grades, gimnasos i antifeixisme

Vivim un context d’alta desafecció política i una marcada disminució de l’associació i participació juvenil en la vida pública. Tot i això, l’esport està esdevenint un punt de trobada per la lluita antifeixista. Des de les grades d’animació fins a gimnasos populars, està actuant com a vehicle per a transmetre idees i valors i per generar vincles i complicitats. *Aquesta sessió forma part del nou cicle de converses amb veus expertes dels Països Catalans que iniciem des de l'Escola. Es podrà seguir telemàticament des del nostre [canal de Youtube](https://www.youtube.com/channel/UCWV5sV5EKfCb5TUKedQ8YTQ) o presencial.*

Alt Maresme | De Milei a Abascal: l’extrema dreta contemporània

El malestar social i les crisis que posen en escac el nostre futur són combustible per a l’onada reaccionària. L’extrema dreta es nodreix de les dificultats contemporànies per escampar la por i consolidar el seu missatge. Per combatre-la, abans hem d’entendre les particularitats de la nova extrema dreta. Què porta cada cop més gent a donar suport a propostes reaccionàries? Quina és la diferència entre la ultradreta, el populisme radical o el neofeixisme? Com podem construir alternatives a la desesperança?  * Analitzarem les causes del creixement de l’ideari de l’extrema dreta en l’àmbit internacional. * Identificarem i diferenciarem les particularitats ideològiques de les formacions d’extrema dreta

Baix Camp | Campanyes d'activisme: com arribar al gran públic

Els moviments socials són cada vegada més conscients que en molts casos la transformació social depèn de l’impacte i pressió que es pugui exercir en l’opinió pública. En aquest taller aprofundirem en els principis clau per crear campanyes de desobediència civil amb impacte. Què és una campanya d’incidència? Com analitzar el context en el el qual volem incidir? Com comuniquem els nostres objectius? Com mobilitzem a escala social?  * Identificarem els punts clau per crear campanyes d’incidència amb impacte.  * Desenvoluparem estratègies per fer front a les emergències actuals.

Cerdanya | Tothom hauria de ser antifeixista

Els Països Catalans comptem amb una llarga tradició de lluita antifeixista. Tot i això, l’extrema dreta ha crescut en els últims anys i ha activat noves estratègies que ens han fet saltar les alarmes. L’antifeixisme necessita fer un front comú i cercar noves aliances per tal de defensar els consensos democràtics bàsics que garanteixen la convivència en la diversitat. Com podem fomentar un antifeixisme transversal que abraci tots els àmbits de la societat civil? De quina manera aturem els discursos d’odi? Quin paper pot tenir l'educació, l’associacionisme, la cultura, la comunicació, el lleure o l’esport per fer front a l’extrema dreta? * Analitzarem i conèixer respostes antifeixistes per a fer front a l’extrema dreta i al discurs d’odi. * Desenvoluparem eines d’acció antifeixista i de creació d’iniciatives comunitàries amb capacitat d’incidir i fer front als discursos d’odi.

Sabadell | De Milei a Abascal: l’extrema dreta contemporània

Vallès Oriental | De Milei a Abascal: l'extrema dreta contemporània

El malestar social i les crisis que posen en escac el nostre futur són combustible per a l’onada reaccionària. L’extrema dreta es nodreix de les dificultats contemporànies per escampar la por i consolidar el seu missatge. Per combatre-la, abans hem d’entendre les particularitats de la nova extrema dreta. Què porta cada cop més gent a donar suport a propostes reaccionàries? Quina és la diferència entre la ultradreta, el populisme radical o el neofeixisme? Com podem construir alternatives a la desesperança? * Analitzarem les causes del creixement de l’ideari de l’extrema dreta en l’àmbit internacional. * Identificarem i diferenciarem les particularitats ideològiques de les formacions d’extrema dreta.

Segarra-Urgell | Treu la llengua: estratègies d’activisme lingüístic

L’actual conflicte polític i els seus atacs constants a la llengua i la cultura catalana plantegen el repte de preservar les tradicions i la memòria històrica sense deixar ningú enrere. En un món cada cop més globalitzat, hem de ser capaços de construir imaginaris col·lectius que cohesionin la nostra societat i, alhora, ens permetin avançar cap a un país més lliure i inclusiu.

Itinerari

Selva Interior | Aliança Catalana, Front Nacional, Som Catalans: L’extrema deta catalanista

L’onada reaccionria global també impregna la societat catalana que, com qualsevol altra, no és immune a l’auge de l’extrema dreta. Tot i que històricament la ultradreta catalana sempre ha existit, els darrers anys i gràcies a diversos factors, està cobrant una certa rellevància fins al punt d'accedir a les institucions i guanyar capacitat per influir en l’agenda política i mediàtica. Quins han estats aquests factors? Son els mateixos que ha propiciat l’auge de l’extrema dreta a europa? L’extrema dreta catalana es diferencia de les particularitats de l’extrema dreta europea? * Analitzarem les particularitats ideològiques de l’extrema dreta catalana i independentista.  * Aprofundirem en les causes dels valors i l'ideari de l'extrema dreta al Principat.

recursos

L'Escola ofereix una formació competencial dirigida a generar espais de reflexió, però també eines pràctiques que permetin incidir en les nostres realitats. Descobreix els nous recursos!