Segarra-Urgell | Treu la llengua: estratègies d’activisme lingüístic
Gratuït
Itinerari

Segarra-Urgell | Treu la llengua: estratègies d’activisme lingüístic

L’actual conflicte polític i els seus atacs constants a la llengua i la cultura catalana plantegen el repte de preservar les tradicions i la memòria històrica sense deixar ningú enrere. En un món cada cop més globalitzat, hem de ser capaços de construir imaginaris col·lectius que cohesionin la nostra societat i, alhora, ens permetin avançar cap a un país més lliure i inclusiu.

12 de juliol

18 - 20 h

Tàrregal, local de la Cooperativa la Soll

Itinerari | Llengua, cultura i identitats

El 82% de la població sap parlar català, però només el 36,4% el parlen habitualment. Som més de 10 milions de catalanoparlants i com a país comptem amb un gran desenvolupament d’iniciatives que van des de l’àmbit de l’esport a la comunicació, els videojocs o la tecnologia i la investigació, entre d’altres. Tanmateix, el català continua minoritzat en tots aquests àmbits. Què podem fer per revertir aquesta situació? Quins són els àmbits clau on hauríem d’actuar. Quines estratègies d’activisme lingüístic podem impulsar?

• Identificarem àmbits i sectors de la població estratègics on incidir per augmentar l’ús de la llengua catalana.
  • Desenvoluparem eines i estratègies per impulsar l’activisme lingüístic.

Altres formacions