Formació

Gratuït
Itinerari

Pla de Montserrat | Itinerari Formatiu

Aquest itinerari formatiu es compon de xerrades i tallers interconnectades que aborden temàtiques com els imaginaris culturals, la tendència política del jovent d'avui dia i el paper que juguen les Xarxes Socials en totes aquestes temàtiques. L'itinerari es compon de les següents formacions:

(Re)construir els imaginaris culturals: El futur de la cultura catalana implica donar cabuda a nous imaginaris col·lectius capaços de connectar tradició i innovació. En un moment en el qual la producció cultural es basa en una visió individualista i globalitzadora, elements com la música, el teatre, la literatura o l’esport esdevenen imprescindibles per generar sentiment de pertinença. Com podem afavorir el sentiment de pertinença des dels grups de música en català, l’esport o la literatura? Quines activitats culturals poden contribuir a generar un municipi més cohesionat?

La Catalunya de la generació Z: La consecució d’un projecte de país passa, inevitablement, per copsar l’opinió i posicionament dels nostres joves. Cal analitzar les preocupacions i particularitats dels joves de Catalunya per poder debatre i plantejar eines per a construir un model nacional compartit. Entendre el jovent és imprescindible per a poder comptar amb la seva complicitat i mobilització. Quin és el model de país que esperen? Quines són les seves preocupacions? Què els interessa?

Internet i el negoci de l’odi: La irrupció de les xarxes socials ha modificat les lògiques democràtiques i les estratègies de persuasió ideològica. Plataformes com Twitter, Instagram, TikTok o Twitch s’han convertit en una de les eines més importants de flux d’informació i socialització política. Fa temps que els moviments socials lliuren la batalla cultural en aquest espai de creació d’opinió pública, visibilitzant cada cop més veus i discursos fins ara silenciats, però el gegant al qual s’enfronten també s’ha fet cada cop més fort. Per què l’extrema dreta triomfa a internet? Què s’amaga rere l’èxit del discurs de l’odi? Podem trencar amb les narratives populistes

Inscriu-t'hi

25 i 25 d'octubre

Sessions

Casal d'Olesa

Altres formacions

Subscriu-te al butlletí

Inscriu-te a la nostra newsletter gratuïta per estar al dia de les noves formacions i publicacions de l’Escola!

Nom *

Correu electrònic *