Alt Penedès | La reacció patriarcal
Gratuït
Itinerari

Alt Penedès | La reacció patriarcal

La lluita dels moviments feministes ha generat un consens social sobre la necessitat d’implementar la perspectiva feminista en un qualsevol estat democràtic. En contraposició, els partits polítics i think tanks feixistes utilitzen el relat antifeminista per promoure un moviment contracultural que està calant, principalment, entre els homes joves. Quins interessos s’amaguen rere aquests discursos? Com hi han respost els moviments feministes? Quines eines tenen els moviments socials per contrarestar-los?

• Analitzarem l’estratègia homonacionalista i antifeminista de l’extrema dreta.
  • Debatrem estratègies dels moviments feministes i altres moviments socials per fer front als discursos d’odi.

7 de març

19-21.00h

Casal Popular la Gueralda, Vilafranca del Penedès

Itinerari formatiu sobre l'extrema dreta

L’auge de l’extrema dreta i les múltiples crisis que assetgen el nostre país posen en relleu la importància d’estudiar aquest fenomen camaleònic que es nodreix del malestar social. Avançar com a societat sense repetir errors del passat requereix un exercici de memòria col·lectiva, però també generar un marc de pensament antifeixista transversal i desenvolupar noves estratègies d’acció comunitària.

Docent

Georgina Monge

És activista feminista. Llicenciada en Ciències Polítiques i de l’Administració, Postgraduada en Gènere i Igualtat, i Màster de Gènere i Ciutadania. Actualment treballa com a tècnica de transversalitat de gènere a l’Ajuntament de Barcelona.

Altres formacions